تولید محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی چگونه باید باشد؟
نوشته شده توسط : رضا






بزرگترین چالش شما در دنیای امروزی که رقیبان سرسختی دارید نوشتن محتوای جذاب و تولید محتوای جذاب برای کاربران سایت است. تولید محتوای جذاب برای کسب و کار , محتوایی که نیاز کابر را حل کند باعث رضایت او می شود.در این قسمت نکاتی در رابطه با نحوه تولید محتوا برای کسب و کارآنلاین را ذکر می کنم که رعایت آنها باعث موفقیت شما در تولید محتوا , بازاریابی اینترنتی و درنهایت افزایش فروش خواهد بود.
تولید محتوای جذاب , نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی
تولید محتوای جذاب , نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی
تولید محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی چگونه باید باشد؟
خودتان باشید

زمانی که می خواهید اقدام به تولید محتوای جذاب کنید باید بدانید که کاربران ازخواندن محتوای شما چه حسی دارند آیا آنها فکر می کنند که با یک انسان طرف هستند یا ماشین تولید محتوا ! . نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی باید دارای روح زنده باشد یعنی بتوانید این حس را به کاربر القا کنید کاربران نباید شما را مثل ماشین تولید محتوا خشک و بی روح ببینند .

زیرا هدف کاربران از جستجو برای موضوع خاص به احتمال زیاد رفع مشکلی در آن زمینه است یا دریافت راهنمایی جامع پس زمانی که محتوای شما را می خوانند باید از خواندن محتوا یا اطلاعاتی که در محتوا ذکر می کنید لذت ببرند کاربران باید پس از خواندن محتوا تشویق به ایجاد ارتباط و تعامل با کسب و کار شما شوند و شما بتوانید به واسطه بازاریابی محتوا یک قدم کاربران را به خود نزدیک کنید.

    خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : اصول بازاریابی محتوا (content marketing principles)

خاص بودن با مسائل خاص

همیشه هدف از تولید محتوای جذاب و نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی طبق بند بالا رفع یک نیاز خاص است سعی کنید همیشه در حل مسائل خاص مرتبط با زمینه ی فعالیت خود پیش قدم باشید و نسبت به کارهایی که انجام می دهید متعهد . طوری که کاربران یا مشتریان به تعریف از شما بپردازند هرچقدر قدرت شما در حل مسائل خاص بیشتر باشد در چشم افراد خاص تر می شوید و اعتبار خود و برند خود را افزایش می دهید خاص بودن در کسب و کار اینترنتی یعنی رای اولی و رای اولی یعنی سیلی از کاربران به سمت شما سرازیر می شوند.
استفاده از پاراگراف کوچک

تولید محتوای جذاب و نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی سلیقه ی خود را می طلبد اگر کاربران با محتوایی روبه رو شوند که نه تفکیک شده , نه عناوین بخش ها به درستی مشخص شده , نه پاراگراف ها طول خوبی دارند و نه خوانایی نوشته مطلوب است با اینکه حجم مناسبی از اطلاعات را در بر دارد چه اتفاقی می افتد ؟

کاربران بی حوصله شده سریعا سایت را ترک می کنند و همین اتفاق به ظاهر کوچک تبعات سنگینی دارد چون زمانی که کابران در کمتراز 50 ثانیه سایت را ترک کنند گوگل اینگونه برداشت می کند که کاربر ازآن سایت ناراضی بود و یک امتیاز منفی برای سایت شما لحاظ می کند و همین مسله باعث افت رتبه سایت شما در موتور جستجو گر می شود.

همیشه در تولید محتوا چارچوب را رعایت کنید از عنوان گرفته تا تفکیک زیر عنوان ها و فرمت بندی پاراگراف ها طوری که کاربران با اسکرول صفحه داستان محتوا را متوجه شوند و علاقه مند به خواندن محتوا باشند زیرا شما پیامی را در محتوای خود دارید و با اهداف خاصی اقدام به تولید محتوای جذاب و نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی خود کرده اید بخصوص طول پاراگراف ها را بیشتر از 4 یا نهایتا 5 خط نکنید بهترین حالت 3 تا 4 خط.
محتوای ایمیل

ایجاد عنوان موضوع در تولید محتوای جذاب و نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی . در بیشتر مواقع یعنی فروختن و یا نفروختن .زمانی که می خواهید ایمیلی را برای کاربران ارسال کنید به یاد داشته باشید نرخ تبدیل بالا را زمانی تجربه می کنید که کاربران ایمیل را باز کنند یا به عبارتی روی عنوان ایمیل کلیک کنند!. و این امر میسر نمی شود مگربا عنوان جذاب  برای ایمیل زیرا اگر ایمیل باز نشود پیام شما به کاربر منتقل نمی شود در بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ باید این نکات را رعایت کنید عنوان مهم ترین بخش ایمیل مارکتینگ است.

    خواند این مقاله پیشنهاد می شود: بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) راهنمای کامل

ارزشمند و مرتبط

هنگامی که کاربران موضوعی را در جعبه گوگل،یا هر موتور جستوجو گر دیگری تایپ می کنند انتظار دارند گوگل نتایجی را به آنها نمایش دهد که مرتبط و مفید باشد. چنانچه آنها سایت شما را انتخاب کرده و اطلاعات نامربوط یا قدیمی دریابند از سایت شما خارج شده به سایت رقیبتان می روند پس در تولید محتوای جذاب و نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی هدف اصلی شما باید تولید محتوا برای کاربران باشد نه گوگل یا موتورهای جستجو!.
مختصر و مفید بنویسید

کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو به دنبال محتوای خاص در یک موضوع هستند حوصله بررسی جزیئیات را ندارند در این قسمت شما پیش قدم باشید و در تولید محتوای جذاب و نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی خود حاجت کاربران را برآورده کنید مختصر و مفید بنویسید زیرا کاربران می خواهند همه چیز را به سرعت بررسی کنند در بالا نیز اشاره کردم عنوان و زیر عنوان ها داستان محتوای شما را مشخص می کند.

حفظ اصل موضوع

تولید محتوای جذاب و نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی قواعد خاصی دارد که چند مورد از آنها را بررسی کردیم با اینکه تمام نکات قبلی را رعایت می کنید نباید از اصل موضوع دور شوید فقط پیرامون موضوع هدف بنویسید در اینجا باز متذکر می شوم وجود عنوان و زیر عنوان و بخش بندی محتوا به قسمت های کوچک به کاربر در رساندن پیام شما کمک می کند و رعایت این نکات باعث می شود وب سایت کارپسندی داشته باشید که کاربران از آن خوششان می آید.
تولید محتوای جذاب , نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی تولید محتوای جذاب , نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی
تولید محتوای جذاب , نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی
نوشتن برای مخاطبان نه موتورهای جستجو

با توجه به اینکه هدف شما از تولید محتوای جذاب و نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی این است که بازدید کنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید. از یک تن مکالمه برای برقراری تماس با مخاطبین خود استفاده کنید و از هر گونه لغزش و به کار بردن اصطلاح بازاریابی در آن اجتناب کنید. محتوای آگاهی دهنده و آموزشی می تواند بهترین گزینه باشد ابته با کیفیت مناسب.
استفاده از تصاویر برای زیبایی و اثرگذاری متن

از تصاویر مرتبط برای تکمیل متن خود استفاده کنید و زیبایی بصری سایت خود را افزایش دهید. تصاویر به محتوا را زنده می کند فرض کنید مجله ای در دست دارید اگر آن مجله عکسی نداشته باشد احتمالا به آن نگاه هم نمی کنید !! چه برسد به خواندن پس استفاده از عکس ها برای تاثیر گذاری محتوا را فراموش نکینید البته باز ذکر می کنم عکس با کیفیت و مرتبط به موضوع.
انواع تولید محتوای جذاب و نوشتن محتوای جذاب برای کسب و کار اینترنتی

    محتوا با اثر بخشی بالا
    محتوای ساده و قابل فهم
    محتوا برای رفع نیاز کاربران
    محتوا ی جذاب و انگیزشی
    محتوای مرتبط با کسب و کار
     نوشتن محتوا باید با فرمت های مختلف
    محتوای سئو و بهینه شده برای جستجوگرها
    محتوای دارای پیام های مناسب با قدرت انتقال بالا




:: موضوعات مرتبط: کسب و کار اینترنتی , بازاریابی اینترنتی , ,
:: برچسب‌ها: بازاریابی,سایت,محتوا,کسب درآمد,محتوا ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: